2010. május 10., hétfő

Az ánizs


A tavasz beálltával elhatároztam, hogy ebben az évben időben nekifogok a gyógynövénygyűjtésnek. Szakirodalom olvasásával kezdtem :P :D Mit mikor, hogyan kell gyűjteni. Minden gyógynövényről, amiről olvastam képeket is kerestem, hogy könnyebben menjen a felismerés. Már pár növényt begyűjtöttem, szárítottam, viszont egész nyárára és őszire be van már tervezve a további gyógyfüvek "beruházása".
Az egyik kedvenc gyógynövényem az ánizs.
Az ernyősvirágzatúak (Apiaceae) családjába tartozik. A Földközi-tenger területéről származó, hazánkban termesztett egyéves, illatos növény. Íze, kellemes, édes-fűszeres.
Mivel az ánizs csökkenti a felfúvódást és a teltségérzetet, így közismerten jó szélhajtó, görcsoldó és emésztést serkentő gyógynövény.
Fűszerként: Jellegzetes illatú, édes aromájú mag, teasüteményeket, péksüteményeket ízesítenek vele, virágját és levelét pedig salátákhoz teszik.
Érdekességek az ánizsról:
* IV. György angol király ruháit ánizsmaggal illatosították.
* Az ánizs-ízesítésű likőrök - raki, ouzo, pernod - fontos adalékanyaga.
* 1305-ben az angolok megvámolták az ánizsmag-kereskedelmet, hogy abból fedezzék a London Bridge javítási költségeit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése